Dieta Atkinsa - 2 tygodnie i co potem?
Atreides
2005-01-23 20:42:19 UTC

wyczytałem, że dietę Atkinsa stosuje się dwa tygodnie.
A co potem? Są jakieś zalecenia? Czy można tą dietę wydłużyć?

POtrzebuję schudnąć ok. 40 kg. Czy po dwóch tygodniach zastosować inną
dietę? Proszę o porady.

Pozdrawiam,

Atreides
czarnyjanek
2005-01-23 22:12:33 UTC
Post by Atreides
Witam,
wyczytałem, że dietę Atkinsa stosuje się dwa tygodnie.
A co potem? Są jakieś zalecenia? Czy można tą dietę wydłużyć?
2 tygodnie trwa pierwsza najkrótsza faza ,a pózniej jest 2,3 i 4
Post by Atreides
POtrzebuję schudnąć ok. 40 kg. Czy po dwóch tygodniach zastosować inną
dietę? Proszę o porady.
zastanów sie co lubisz jesć i taka dobrac sobie diete abys sie na niej nie
meczył ,abys sie czuł na niej dobrze i coby :) ona wyszła ci na zdrowie.
poczytaj o kontowrsjach na temat stosowania atkinsa .chociaż przy rocznym
stosowaniu tej diety,jesli jestes oczywiście zdrowy to QQ sobie raczej nie
powinieneś zrobić .najlepszym rozwiazaniem jest wybranie diety ,ktorą
bedziesz mógł z wielka przyjemnościa stosowac przez całe zycie a dieta tą
jest .........:)
ulaaa
2005-01-24 12:26:33 UTC
40kg schudnac?
Zdecydowanie polecma isc najpierw do lekarza-dietetyka.
To nie zarty.
czarnyjanek
2005-01-24 12:39:49 UTC
Post by ulaaa
40kg schudnac?
Zdecydowanie polecma isc najpierw do lekarza-dietetyka.
To nie zarty.
jesli jest zdrowy i nie ma zadnych dolegliwosci to 40 kg to nie jest az tak
wiele do zrzucenia.poczytaj archiwum sa tu osoby ,ktore to zrobiły rownież
na atkinsie
ulaaa
2005-01-24 15:19:55 UTC
Post by czarnyjanek
jesli jest zdrowy i nie ma zadnych dolegliwosci to 40 kg to nie jest az tak
wiele do zrzucenia.poczytaj archiwum sa tu osoby ,ktore to zrobiły rownież
na atkinsie
Jak mozna mowic ze jest zdrowy skoro chce zrzucic 40 kg?
czarnyjanek
2005-01-24 15:49:15 UTC
Post by ulaaa
Post by czarnyjanek
[...]
uwazasz,że jest chory bo chce zrzucić 40 kg czy moze ,ze jest chory bo ma
nadwage 40 kg ?

PS sama nadwaga nie swiadczy jeszcze o chorobie .prawda jednak jest ,że
często nadwadze towarzysza rózne choroby jak i prawda jest ,ze niektórym
chorobom towarzyszy nadwaga.
Monika
2005-01-24 16:09:18 UTC
Witam!
Ja zrzuciłam 30kg i nie uważam się za chorą. Jeśli komuś uda się schudnąć
40 kg to będę pełna podziwu i zazdrości ;)
--
Pozdrawiam.
Monika
Adam Charazinski
2005-01-24 18:20:49 UTC
Post by Monika
Witam!
Ja zrzuciłam 30kg i nie uważam się za chorą. Jeśli komuś uda się schudnąć
40 kg to będę pełna podziwu i zazdrości ;)
to zacznij powoli mi zazdroscic ja zblizam sie do 40 kg.
na razie jest ponad 34 kg :)
nie licze na spadek o 40 kg bo juz jest super :)
Monika
2005-01-24 18:31:20 UTC
Post by Adam Charazinski
to zacznij powoli mi zazdroscic ja zblizam sie do 40 kg.
na razie jest ponad 34 kg :)
nie licze na spadek o 40 kg bo juz jest super :)
GRATULUJE!!! no i zazdroszczę ;)
Jeśli możesz, napisz mi proszę jak to zrobiłeś. Czy stosowałeś jakąś
słynną dietę, ćwiczyłeś, zjadałeś jakieś tabletki... no nie wiem co
jeszcze...
--
Pozdrawiam.
Monika
ulaaa
2005-01-24 22:20:17 UTC
Post by czarnyjanek
Post by ulaaa
Jak mozna mowic ze jest zdrowy skoro chce zrzucic 40 kg?
uwazasz,że jest chory bo chce zrzucić 40 kg czy moze ,ze jest chory bo ma
nadwage 40 kg ?
Uwazam tylko, ze koniecznosc zrzucenia 40 kg nie oznacza stanu pelnej
zdrowotnosci i witalnosci. Nic wiecej.
czarnyjanek
2005-01-24 22:31:17 UTC
Post by ulaaa
Post by czarnyjanek
Post by ulaaa
[...]
czyli juz nie chory tylko niepełna zdrowotnosć?:)))-mozna mieć znaczną
nadwage i byc w pełni zdrowym i witalnym

a teraz pytanie . co zaleci dietetyk w poradni???
ulaaa
2005-01-24 23:15:33 UTC
Post by czarnyjanek
czyli juz nie chory tylko niepełna zdrowotnosć?:)))-mozna mieć znaczną
nadwage i byc w pełni zdrowym i witalnym
Jesli jest ktos w niepelnej zdrowotnosci oznacza, ze NIE jest zdrowy.
Co do drugiego zdania, po prostu nie ma dyskusji. To po jaka cholere ludzie
chca sie odchudzac? Tylko po to by byc ladnym? By zmiescic sie w standardowy
rozmiar?
A moze tez po to by zmniejszyc nadcisnienie, opuchlizne nóg, żylaki,
cholesterol, ilosc glukozy we krwi, zadyszke przy wejsciu na kilkanascie
stopni i wiele wiele innych?
Nie pocieszaj sie. Ludzie ze "znaczna nadwaga" to nie sa ludzie zdrowi.
czarnyjanek
2005-01-25 11:38:25 UTC
Post by ulaaa
Post by czarnyjanek
czyli juz nie chory tylko niepełna zdrowotnosć?:)))-mozna mieć znaczną
nadwage i byc w pełni zdrowym i witalnym
Jesli jest ktos w niepelnej zdrowotnosci oznacza, ze NIE jest zdrowy.
nie kazdy otyły jest nie w pełni zdrowy
Post by ulaaa
Co do drugiego zdania, po prostu nie ma dyskusji. To po jaka cholere ludzie
chca sie odchudzac? Tylko po to by byc ladnym? By zmiescic sie w standardowy
rozmiar?
takie są też powody dla ktorych ludzie pozbywaja sie kilogramów
Post by ulaaa
A moze tez po to by zmniejszyc nadcisnienie, opuchlizne nóg, żylaki,
cholesterol, ilosc glukozy we krwi, zadyszke przy wejsciu na kilkanascie
stopni i wiele wiele innych?
nie wszyscy ze znaczna nadwaga posiadają takie objawy
Post by ulaaa
Nie pocieszaj sie. Ludzie ze "znaczna nadwaga" to nie sa ludzie zdrowi.
nie wiem dlaczego miałbym sie pocieszać ,ale ty mozesz obrazić pare osób z
nadwaga ,ktore sa zdrowe ale wg ciebie sa to osoby chopre
ulaaa
2005-01-25 21:23:25 UTC
nie ma dyskusji jeno 2 monologi
sorki ale ucinam
Avena
2005-01-25 22:41:29 UTC
Post by ulaaa
Post by czarnyjanek
[...]
Zgadzam się, ale przypadki, w których ludzie odchudzają się dla zdrowia
zdarzają się zdecydowanie rzadziej, niż te, w których pacjentom chodzi o
atrakcyjny wygląd. Drugim powodem jest wspomniana zadyszka przy nawet
niewielkim wysiłku. W każdym razie tak na mój gust.

Pozdrawiam
Avena
Hoody
2005-01-25 08:09:26 UTC
Post by ulaaa
40kg schudnac?
Zdecydowanie polecma isc najpierw do lekarza-dietetyka.
To nie zarty.
chyba jednak żarty!
Atreides - poczytaj najpierw w archiwum grupy o
pożal-się-Boże-lekarzach-dietetykach z IŻŻ itp.
i ich sztampowym podejściu do pacjenta, a raczej
klienta.

3m sie chłopie
Hoody
Adam Charazinski
2005-01-25 10:05:12 UTC
Post by Hoody
Post by ulaaa
[...]
ja mam lekarza dietetyka z IZZ i jest OK. Bardzo mi pomogl kiedy byly male
chwile slabosci
Nie wiem jak inni lekarze z tego instytutu bo chodze prywatnie i moze to
zmienia ich podejscie
W kazdym razie wszystko jest na dobrej drodze i nawet jak zaproponowalem
swoje rozwiazania to nei zostaly zbanowane
tylko zaproponowano mi rozwiniecie moich mysli
a waga malo bo malo ale idzie w dol - takie nadeszly czasy :)
czarnyjanek
2005-01-25 11:41:51 UTC
Post by Adam Charazinski
Post by Hoody
Post by ulaaa
[...]
zauważ ,że przy sposobi propagowanym przez izz wystepuja skutki uboczne to
nawet bardzo powazne.fakty są takie ,że izz to instytucja zapozniona w
stosunku do postepów nauki.nowinki sa tam przyjmowane niechetnie gdyż
podwazaja autorytety osób które okopały sie tam na ciepłych posadkach.
Adam Charazinski
2005-01-25 14:13:15 UTC
Post by czarnyjanek
Post by Adam Charazinski
Post by Hoody
Post by ulaaa
[...]
a moge prosic o przyklady odnosnie skutkow ubocznych ??? ( moze byc na
priva )
jakis link lub podpowiedz gdzie szukac
chetnei poczytam i poprosze o weryfikacje mojego lekarza. jestem ciekawy co
odpowie na zarzuty ? o ile sa jakies do podwazenia
z gory dziekuje za pomoc
czarnyjanek
2005-01-25 16:14:40 UTC
Post by Adam Charazinski
[...]
problemy jakie pojawiają sie na dietach redukcyjnych niskokalorycznych to
przede wszystkim problemy z wątroba ,jej otłuszczeniem i niemozliwoscia
regeneracji z powodu małej ilości białka, dodaatkowo to spowolnieni
emetabolizmu i co za tym idzie efekt jojo- prawie zawsze.
problemy z dostarczeniem odpowiedniej ilości potrzebnych skladników
odzywczych przede wszystkim białka ,witamin i soli mineralnych co prwadzi
czesto do wyniszczeia organizmu.cały czas pisze o gubieniu duzej ilosci kg
na dietach niskokalorycznych co wymaga odpowiednio długiego czasu
o torturach psychicznych podczas stosowania diet niskokalorycznych nie bede
pisal
Adam Charazinski
2005-01-25 19:53:19 UTC
Post by Adam Charazinski
[...]
dzieki za informacje. czesc z tych rzeczy u mnie juz wystapila a czesc udalo
sie wykluczyc
jedyny wskaznik jaki mam wysoki to ferrytyna o ktorej juz kiedys pisalem,
nie wiemy (ja i hematolog) co mozna zmienic
zeby to zmniejszyc, z drugiej strony nie mamy przeciwagi czyli mozliwosci
zbadania drugiej osoby stosujacej inna diete
zeby porownac wyniki. wowczas mozna by bylo prawie 100% stwierdzic czy ze
mna rzeczywiscie jest cos nie tak?
dietetyk twierdzi ze przy zwiekszeniu kcalorycznosci produktow powinno mi
przejsc ale z drugiej strony moge znowu
przytyc. jesli chodzi o skladniki mineralne to sa one uzupelniane
odpowiednimi suplementami i jest z tym ok bo wyniki elektrolitow
sa idealne. jesli chodzi o jojo to jak na razie widze z wlasnych obserwacji
ze ide w druga strone - czyli moje laknienie jest coraz mniejsze
i nie potrzebuje jesc duzo. mam duzo ruchu, malo jedzenia, czego chciec
wiecej :) ?
czuje sie lepiej, jestem lzejszy i chodzenie po centrach handlowych jest
przyjemniejsze niz kiedys.
wszelkie wskazniki zwiazane z anemia czyli zelazo itp sa tez ok
bede walczyl z ferrytyna bo u mnie jest tak ze jesli norma wynosi do 600
(jakihs tam jednostek) to ja mam 900.
Czyli jest smieszniej ze mi go nie brakuje ale jest za duzo - i to jest
najwiekszy problem

pzdr
Adam
czarnyjanek
2005-01-25 20:31:31 UTC
Post by Adam Charazinski
[...]
a czy tak wysoki wskaznik utrzymujący się przez jakiś czas to cos złego???
Post by Adam Charazinski
dietetyk twierdzi ze przy zwiekszeniu kcalorycznosci produktow powinno mi
przejsc ale z drugiej strony moge znowu
przytyc.
to jest wada diet niskokaorycznych

Post by Adam Charazinski
odpowiednimi suplementami i jest z tym ok bo wyniki elektrolitow
sa idealne.
zdrowa dieta nie wymaga suplementacji

Post by Adam Charazinski
ze ide w druga strone - czyli moje laknienie jest coraz mniejsze
i nie potrzebuje jesc duzo. mam duzo ruchu, malo jedzenia, czego chciec
wiecej :) ?
czy całe zycie bedziesz na diecie niskokalorycznej?? a co bedzie jesi
spowolnisz sobie metabolizm?? zmniejszysz ilsc kalorii??
Post by Adam Charazinski
czuje sie lepiej, jestem lzejszy i chodzenie po centrach handlowych jest
przyjemniejsze niz kiedys.
ale masz hobby :))))
czy to jest coś zlego ??
Asterek
2005-01-25 20:46:32 UTC
Post by czarnyjanek
Post by Adam Charazinski
[...]
Czarnyjanku, skoro hematolog się martwi to znaczy, że pewno jest. Poczytaj:

http://www.mercola.com/2003/jul/26/excess_iron.htm
Ździho
Adam Charazinski
2005-01-26 09:56:14 UTC
Post by czarnyjanek
Post by Adam Charazinski
[...]
nie wiem czy to co zlego? w tym problem. wiele osob mowi ze jakby bylo za
malo to byloby zle
ale ja chce wiedziec czy nie jestem na cos chory przez to moje inne zycie
jak cos wiesz napisz - potrzebuje jak najwiekszej liczby opinii
Post by czarnyjanek
Post by Adam Charazinski
dietetyk twierdzi ze przy zwiekszeniu kcalorycznosci produktow powinno mi
przejsc ale z drugiej strony moge znowu
przytyc.
to jest wada diet niskokaorycznych
kazda dieta ma swoje wady i co gorsza skutki na przyszlosc
nie wiem co juz jest wazniejsze, chudniecie dalej czy utrzymywanie tego co
jest
waze 103 kg przy 168 cm czyli nadal mam otylosc olbrzymia ale z drugiej
strony nie wygladam zle
Post by Adam Charazinski
odpowiednimi suplementami i jest z tym ok bo wyniki elektrolitow
sa idealne.
zdrowa dieta nie wymaga suplementacji
a jaka dieta jest zdrowa ?
ja to rozumeim tak ze nie wroce juz do jedzenia przed odchudzaniem -
zwieksze kalorycznosc stopniowo do maks 2000kcal dziennie
i to wszystko. duzo siedze przy kompie ponad 9 h dziennie, jak mialbym jesc
tyle co mowia badania czyli ok 3600kcal dziennie to
znowu przytyje. mozna dolozyc wiecej ruchu ale sa okresy w mojej pracy (
jestem wdrozeniowecem IT ) ze nie mam kiedy isc na basen lub pojezdzic na
rowerze
wiec musze jesc mniej.
Post by Adam Charazinski
[...]
nie wiem. moze nie moze tak. nie mam jeszcze pojecia i bede sie staral to
wyjasnic jak najszybciej bo mnie to martwi i powoli spedza sen z powiek
czarnyjanek
2005-01-26 11:24:52 UTC
Post by Adam Charazinski
[...]
tutaj to ci raczej nikt nie pomoze .tylko bezposredni kontakt z dobrym
lekarzem a najleoiej konsultacja z kilkoma
Post by Adam Charazinski
Post by czarnyjanek
Post by Adam Charazinski
[...]
własnie o to chodzi ,że nie kazda.
Post by Adam Charazinski
[...]
imo nadal powinienes gubić kg
Post by Adam Charazinski
odpowiednimi suplementami i jest z tym ok bo wyniki elektrolitow
sa idealne.
zdrowa dieta nie wymaga suplementacji
a jaka dieta jest zdrowa ?
tak ,ktora nie wymaga suplementacji tj. taka ,ktora dostarcza wszystkie
potrzebne składniki
Post by Adam Charazinski
ja to rozumeim tak ze nie wroce juz do jedzenia przed odchudzaniem -
zwieksze kalorycznosc stopniowo do maks 2000kcal dziennie
i to wszystko.
przy spowolnieniu metabolizmu jest duze prawdopodobieństwo,ze bedziesz tył
nawet przy 1000 kalbaczniejsza uwage zwróciłbym na jakośc pozywienia
,szczególnie na weglowodany.podpowiedz dietetykowy o zywnosci
niskoglikemicznej nie ustawi twja diete w tym kierunku = zwiekszenie ilosci
kalorii

Post by Adam Charazinski
[...]
aktywnosć fizyczna to nie tylk chudniecie ale wiele róznych pozytecznych
rzeczy :))
to co napisałem wyzej- konsultacja u kilku lekarzy
Adam Charazinski
2005-01-26 20:29:09 UTC
Post by Adam Charazinski
Post by Adam Charazinski
Post by Adam Charazinski
[...]
no i gubie ok 2 kg na miesiac - dietetyk cieszy sie bo zaczal sie wczesniej
o mnie bac
jak guibilem ponad 5kg na miesiac
pamietaj ze wazylem w lipcu 136,5kg - moje marzenie to zejsc ponizej 100kg i
doprowadzic sie do max 85kg
ale musze uwazac i sluchac roznych rad wiec czytam te grupe dosc czesto
problem w tym ze dopiero jak ja zadam jakies pytanei to dostaje cos
konkretnego reszta tematow jest conajmniej smieszna :)
Post by czarnyjanek
Post by Adam Charazinski
[...]
poprosze o szczegoly, wystarcza same hasla :)
Post by Adam Charazinski
Post by czarnyjanek
Post by Adam Charazinski
[...]
spoko czekam na konsultacje jeszcze 2 lekarzy w tym hematologa.
zobaczymy co wyjdzie, poczytalem troche ze duzy wskaznik ma kiepska
interpretacje:)
wszyscy pisza jak jest za maly

mi sie zmniejszyl dzisiaj dostalem wyniki - 2 mce temu mialem go 700 teraz
mam 500
max moze byc 365 wiec moze jednak uda sie go zmniejszyc